18 april 2013

Tortellini met champignons in tomatensaus

4 personen    20 min
door Alyt


  • 1 zakje groene tortellini met champignons (250 gr. Grand’Italia)
  • 1 dunne prei
  • 75 gr achterham (gesneden)
  • 1 pakje verse kaas met kruiden (125 gr. Paturain Light)
  • 1 blikje stukjes gepelde tomaat
  • 2 theelepels Italiaanse keukenkruiden
  • 3 takjes peterselie

In pan met ruim water tortellini in ca. 12 min. gaar koken.
Intussen prei schoonmaken en in dunne ringen snijden. Ham in dunne reepjes snijden.
In hapjespan kaas en tomaatstukjes met vocht al roerend verwarmen tot de kaas gesmolten is. Prei, ham en keukenkruiden toevoegen en ca. 2 min. meewarmen.
In vergiet tortellini laten uitlekken en door saus scheppen. Peterselie erboven fijn knippen.
Mijn variatie van dit recept:
Als pasta neem ik tortellini met kaas en voeg een doosje champignons aan de ingrediënten toe. Ik bak de prei, fijngesneden champignons eerst even met de Italiaanse kruiden in wat olie en voeg dan de hamreepjes en de tomaat toe. De saus maak ik af met bijv. kookroom. Ik gebruik geen kaas met kruiden.

Geen opmerkingen: